יום ראשון, 24 במרץ 2013

גמילה מסמים – אתגר שאפשר לעמוד בו


היקף תופעת ההתמכרות לסמים

התמכרות לסמים היא תופעה שיכולה לפגוע בנוער, נשים וגברים בכל גיל ובכל מעמד סוציו אקונומי וחברתי. ניתן להעריך כי התופעה החמירה בשנים האחרונות עכב הנגישות הגבוהה לסמים דבר שלא היה כך בעבר- ומטבע הדברים כאשר ישנה חשיפה לחומרים ממכרים ניתן לצפות כי תהייה עליה בצריכתם. התמכרות לסמים אינה פשוטה, גוררת אחריה תופעות לוואי קשות ופוגעת בכל תחומי חייו של האדם המכור עד לכדי אבדן משפחתו, עבודתו, חבריו והאמון בו.

מדוע מתמכרים לסמים

ברב המקרים של התמכרות לסמים ניתן לאתר מכנה משותף של מועקות נפשית- אם כי ישנם מקרים שונים לחלוטין שבהם גם אנשים נורמטיביים לחלוטין החליטו "להתנסות" בסמים ונפלו אליהם- כך או כך- חשוב לזכור כי לאחר ההתמכרות קשה מאוד להתגבר עליה וזאת ללא כל קשר לגורם הראשוני להתמכרות. חשוב שאנשים שמכורים לסמים ייעזרו באנשי מקצוע כי רק כך הם מגבירים משמעותית את סיכוייהם להתגבר על ההתמכרות.

גמילה מסמים, הייתכן?

גמילה מסמים הינה מכה קשה לגוף וזאת עכב הקושי הפיזי הרב הכרוך בהפרדות מחומר ממכר. הליך הגמילה הוא דבר אשר גורר בעקבותיו תחלואה רבה, תחושות רעות ומחלות ולכן ישנו צורך כי גמילה מסמים תהיה תחת פיקוח רפואי צמוד של רופא, פסיכיאטר, נוירולוג ועוד צוות אשר מוודא כי האדם אשר עובר ניקוי יעבור אותו בהצלחה וללא כל נזק. מעבר לפאן הפיזי של ההתמכרות לחומר כימי מסויים על הנגמל לעבור גם הליך נפשי של השלמה עם הנזק שנוצר וחיזוק הרצון להתגבר ולצאת מן ההתמכרות|הליך גמילה תקין יכלול גם טיפול נפשי אינטנסיבי כדי לתת התייחסות גם לגורם שגרם להתמכרות, במידה ויש קושי נפשי שכזה, וגם לאפשר לנגמל לקבל תמיכה נפשית שחיונית כל כך כדי שהגמילה תצליח.

איפה ניתן להיגמל מסמים?

כדי שהגמילה תצליח יש לבודד את האדם המכור מכל הגורמים שגרמו להתמכרות וכן יש צורך בהשגחה רפואית, לפיכך נהוג לאשפז אדם לצורך גמילה למשך כמה שבועות. ישנם מכוני גמילה מסמים בפריסה ארצית, וכל מכון גמילה עובד בשיטה אחרת על פי דרכו ושיטותיו השונות.

תגובה 1:

  1. תמיד תהיתי, האם קיים בעולם מכון גמילה שיודע לטפל גם בשורש הבעיה ולא רק בסימפטמים?
    תביעת רשלנות

    השבמחק