יום ראשון, 24 במרץ 2013

כיצד מבוגרים מפתחים הפרעות קשב וריכוז


אי אפשר לומר כי פעם החיים היו שקטים, שלווים וחסרי לחץ. תמיד אנשים עבדו קשה וחלמו על הרגע שבו יצברו ממון מספיק כדי לאפשר הקלה בעומס. מרוץ העכברים- כפי שנקראים החיים של האדם העובד הוא יצירה של העידן המודרני, לא כי לא עבדו קשה בעבר, אלא מפני שהקצב במאה העשרים ואחת הוא פשוט מהיר יותר פי עשרה!. ברב המקרים מצליחים האנשים לעמוד בלחץ והקצב המוגבר ולנהל סדר יום מוגדר, אבל יש מי שאינו עומד במשימה, במאה העשרים ואחת מפתחים לעיתים אנשים מבוגרים תופעות של הפרעות קשב וריכוז במבוגרים וזאת בגלל הלחצים הרבים.

טיפול בהפרעות קשב וריכוז במבוגרים יכולות להיות התגברות של סימפטומים מהילדות. דוקא ילד יוכל להסתיר את התופעה אם הוא ביישן, אך אדם מבוגר, השואף להתבלט ומרגיש גם יותר בטחון עלול ליפול למלכודת של התנהגויות לא רצויות שאופייניות להפרעות קשב וריכוז. מאפיינים של התופעה כוללים הישגיות יתר, ירידה מופרזת לפרטים וחוסר יכולת להתפשר מחד וחוסר ארגון, אי יכולת להשלים משימות ובטחון עצמי נמוך מאידך..

המאה ה21 הביאה איתה מצבים חדשים המשפיעים גם על התחלואה הנפשית של האוכלוסיה. בעידן שבו אנו נמצאים בבחינה מתמדת והישגנו נמדדים בכל שניה, ברור כי תופעות של אבחון קשב וריכוז במבוגרים רק תלכנה ותתגברנה.

ההמלצה הטובה ביותר היא להקשיב לעצמכם, להבין כי משהו חריג או לא טוב עובר עליכם ולנסות למצוא ולאתר את שורש הבעיה. כדי להצליח ולהתגבר על הסימפטומים של ההפרעה, כדאי קודם כל להרגע. היעזרות באנשי מקצוע וקבלת טיפול נפשי נאות יכול מאוד להקל ולהחזיר אתכם לחיים נורמאליים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה