יום ראשון, 24 במרץ 2013

סוגי ריסוס נפוצים בהדברה ביתית


מטרתה של הדברה ביתית היא לעשות שימוש בחומרי ריסוס שימנעו הופתם של חרקים ומזיקים שונים. עם הזמן נעשים מזיקים שונים עמידים לחומרי הריסוס הרגילים ולכן על מרסס מקצועי להיות עם היד על הדוופק בכל הנוגע לחידושים בתחום. עם התפתחות המדע והטכנולוגיה יותר ויותר סוגי ריסוס נכנסו לתחום על שלל יתרונותיהם וחסרונותיהם הספציפיים, להלן כמה מסוגי הריסוס היותר יעילים שקיימים בשוק

הדברה בעזרת ריסוס על ידי כימיכאליים

סוג זה של ריסוס הינו אגרסיבי ביותר שכן הוא מכיל חומרים כימיים אשר פוגעים במערכת העצבים של המזיק וקוטלים אותו במקום גם הדברת נמלים ניתן לבצע בצורה זו. השיטה הכימית היא המוכרת והותיקה ביותר, היא גם מביאה לתוצאות מהירות. יש כיום נטיה שלא לבצע הדברה ביתית עם חומרים כימיים שכן ריסוס זה משאיר שאריות של רעלנים בבית, שאליהם עלולים דייריו להיחשף . עמידותם של המזיקים השונים לחומרי ההדברה הכימיים גרמו למרססים להגדיל את הכמות של החומר הרעיל בו הם משתמשים, דבר שבוודאי איננו מטיב עם דיירי הבית לאחר הריסוס.

הדברה ביתית בעזרת ריסוס ביולוגי

ריסוס ביולוגי נחשב למתוחכם יותר מהריסוס הכימי. הריסוס הביולוגי פוגע במזיקים באמצעים אורגניים ולכן הפגיעה היא ממוקדת למזיק בלבד. חשוב מאוד להגדיר את מטרות הריסוס הביולוגי שכן יש להתאים את החומר למזיקים שאותם רוצים לקטול בפועל. ישנם כמה שיטות של ריסוס ביולוגי הפועלים על פי עקרונות שונים מן הטבע. היתרון של ריסוס ביולוגי הוא בכך שלא צריך לפנות את הבית לאחר הריסוס והחשיפה לחומרים שנותרו איננה מסוכנת, החסרון הוא איטיות הפעולה הביולוגית והזמן שעובר עד להשגת תוצאות בשטח.

כדי למזער את הפגיעה בדיירי הבית בעקבות ריסוס רצוי להזמין מדביר מורשה לביצוע העבודה. בקשו מן המדביר להשתמש בחומרי ריסוס המאושרים על פי התקן של משרד הבריאות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה